GKG.GPZ.2112.1.2022 | Opis uruchamiania portalu eUsług EBOI |
Instrukcja użytkownika portalu eUsług EBOI
Spis treści
Portal Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta to skuteczne narzędzie umożliwiające użytkownikom dostęp do informacji sektora publicznego. Portal umożliwia również komunikowanie się obywateli z sektorem publicznym przy wykorzystaniu systemów teleinformatycznych, a także zapewnia podniesienie efektywności działania administracji samorządowej. Za pomocą systemu e-usług internetowych mieszkańcy mogą na bieżąco śledzić wydarzenia ze swojego miasta czy gminy, złożyć wniosek do swojego urzędu, a następnie na bieżąco monitorować status prowadzonej sprawy. Dostęp do funkcjonalności przedstawionych w niniejszej instrukcji zależy od użytkowanej wersji portalu EBOI dlatego też część
z poniższych usług może być aktualnie niewidoczna dla interesanta.
Strona główna
Do usług opisanych w dalszej części instrukcji można przejść poprzez:
1. Wybranie odpowiedniej zakładki z górnego menu, które jest dostępne z każdego poziomu portalu.
2. Wybranie odpowiedniego przycisku znajdującego się na stronie głównej.
Oprócz tego na stronie głównej interesant znajdzie również:
Najczęściej wybierane przez użytkowników portalu usługi.
Zakładkę, w której można pobrać aplikację mobilną
Informacje teleadresowe do wybranej instytucji oraz przyciski przekierowujące do:
o Strony głównej Urzędu,
o Biuletynu Informacji Publicznej.
Rejestracja
W celu rejestracji interesant klika w przycisk „Zarejestruj”, gdzie będzie miał możliwość skorzystania z dwóch opcji rejestracji konta:
Rejestracji poprzez „tradycyjny” formularz rejestracyjny.
Rejestracja z użyciem uwierzytelnienia login.gov.pl.
1. Rejestracja poprzez formularz rejestracyjny
Interesant uzupełnia wymagane pola
Potwierdzić rejestrację klikając przycisk „Zarejestruj się”.
Na adres e-mail podany podczas rejestracji zostanie wysłana wiadomość z informacją o założeniu konta.
Uwaga!
Rejestracja konta z użyciem formularza rejestracji wymaga tzw. Autoryzacji, tj. potwierdzenia tożsamości osobiście, z aktualnym dokumentem tożsamości, u właściciela portalu.
2. Zakładanie konta w systemie za pomocą strony login.gov.pl
Uwaga: aby dokonać rejestracji w opisany poniżej sposób, interesant musi posiadać profil zaufany lub e-dowód.
W panelu rejestracyjnym interesant klika na przycisk „Login”.
Należy wypełnić wybrać jedną z dostępnych opcji logowania i przejść proces uwierzytelnienia.
Po zalogowaniu nastąpi przekierowanie z powrotem na stronę rejestracji.
Większość wymaganych danych zostanie pobrana automatycznie z login.gov.pl, przy czym do uzupełnienia pozostanie adres e-mail.
Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól należy kliknąć „Zarejestruj się”.
Logowanie
W celu zalogowania interesant klika w przycisk „Zaloguj się”, gdzie będzie miał dostęp do różnych metod logowania.
Logowanie przy użyciu loginu i hasła
W panelu logowania należy wpisać adres e-mail wraz z hasłem, a następnie kliknąć przycisk „Zaloguj się”.
Logowanie za pomocą login.gov.pl
W panelu logowania należy nacisnąć przycisk „Login”.